FB / TW / IG / LI.ECOLAUD

31. KÜNYE

Proje Yeri: Ortahisar, TRABZON

Proje Tipi Grubu: Kentsel Tasarım Projesi

İşveren: Trabzon Büyükşehir Belediyesi

Proje Başlangıç Yılı: 2019

Proje Bitiş Yılı: 2021

Arsa Alanı: ~200.000 m2

Tasarım Ekibi;

ECO.laud;

Cemil Hamdi OKUMUŞ

Ezel Yağmur ÇEBİ OKUMUŞ

Paşa KAYA

Yardımcı;

Süleyman AYDOĞMUŞ

‘ Ortahisar, Faroz-Ganita Arası ve Mumhane Önü Kentsel Tasarımı ETAP 1; Moloz, Mumhane Önü. ’

Odağında simge değeri taşıyan Moloz Şehir Camii’ni bulunduran ve bir bölümü kıyı kesimine uzanan çalışma alanında proje kapsamında üretilen; sosyal ve kültürel etkinlik alanları, ticari birimler (Çarşı, pazar, restoran, kafe, satış birimi gibi), rekreasyonel kullanım sahası, çarşı ve şehir meydanı, denize açılan sahil sokakları, yeşil seyir terasları, çocuk ve yetişkinler için oyun alanları ve erişim istasyonları ile alan, önemli bir buluşma noktası, ticaret, eğlence, ulaşım ve dolaşım merkezi olma potansiyeline sahiptir. Kritik konumunun yanı sıra, coğrafi kısıtların nispeten daha az etkili olduğu ve bölge geneline oranla avantajlı topoğrafik özelliklere sahip alanda yoğunlaşılması gereken asıl problem; çok çeşitli ve birbirinden farklı işlevlerin uygun mekansal örgütlenmenin üzerindeki biçimlendirici etkileri ve baskısı olarak görülmektedir. Bir başka ifadeyle; işlev açısından geniş ölçüde çeşitlilik gösteren kentsel kıyı alanları, bu özellikleri sebebiyle kentin müdahaleyi cazip kılan, dinamik/hareketli yüzünü temsil etmekle birlikte birçok fırsat ve tehlikeyi de beraberinde getirmektedir. Bu hassasiyetle; Ganita ile Faroz, kıyı ile kent, kentli arasındaki uzlaştırıcı/arabulucu bölge olma durumu kıyı ve çeperinde ortak ve bütünleyici bir dil inşa edilmesini zorunlu kılmaktadır. Bunun yanı sıra, projenin bölgede öngördüğü hareketlilik düşünüldüğünde, kentsel eşikler olarak tanımlanabilecek D010 otoyol sistemi ve Devlet Sahil Yolu Cd. yaya erişim ve dolaşım problemlerini beraberinde getirmekte, Mumhane Önü yükünü çeken, yoğun yaya kullanımı olan akslar (Yarımbıyık Sk., Şht. Halil Karagöz Sk., Tophane Cami Sk. vb. gibi) ve kuzey-güney ekseninde süreklilik oluşturan öneri üstgeçit köprüsünün devamlılığı "Yaya-Bisikletli Ulaşım Akışkanlığı" bakımından kritik rol oynamaktadır.

yukarı kaydır
Validation error occured. Please enter the fields and submit it again.
Thank You ! Your email has been delivered.